HTML

ERP és CRM - szakértői szemmel

Knipfer Tibor vagyok, közgazdászként végeztem a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán (jelenleg Budapesti Gazdasági Főiskola). Főiskolai éveimtől kezdve érdeklődöm a vállalatirányítási rendszerek iránt. Többféle integrált rendszer közel 100 bevezetésében vettem részt eddig. 2001-ben csatlakoztam a MultiSoft Kft-hez, ahol Microsoft Dynamics NAV tanácsadással foglalkozom. Konzulensi teendőim mellett Microsoft Dynamics NAV termékmenedzserként a szoftver nyelvi és jogi lokalizációját is támogatom.

Dynamics NAV 7 (2013) ízelítő sorozat 1

2012.04.11. 10:25 Györke Szabolcs

Ahogy a cím mutatja, a következő cikksorozatban szeretném megmutatni az új verzió fő ismérveit, valamint hogy miként fogja megváltoztatni az életünket az új felület és felfogás. Ha végigtekintünk a 2009, 2009 SP1, 2009 R2 verziókon, látunk egy irányt, amit a Microsoft próbál végigvinni és ezzel megújítani a termékét, hiszen ha szívünkre tesszük a kezünket, akkor érezzük, hogy a NAV technológiailag sok ponton elavult. Elég, ha az alap kétrétegű architektúrára és a nem unicode-os mivoltára gondolunk, a felület nem is lenne problémás, hiszen hozzászoktunk az utóbbi tízen-valahány évben (azért ez autóból is öreg, nem egy grafikus felületből).

A fekete leves

Az első cikk szóljon arról, amit „elvesznek” tőlünk és a későbbiekben mik lesznek azok az igazán jó dolgok, amiket kapunk. Szerencsére az MCT program keretében van lehetőségem, hogy hozzáférjek a béta verziókhoz így ki is tudom próbálni a dolgokat.

obj_dizsi.png

Egy kép az Object Designer-ről, azért hiányzik pár dolog és jött új is, sőt változtak a régiek is. Tehát lesz újdonság bőven. Csak röviden a hiányzókról, nincs Form és Dataport, továbbá nincs a jelentésekben Section designer – vagyis már csak RDLC formátumok támogatottak. A jelentésekhez kapcsolódóan „új” design guide-ot is kaptunk (nem új, mert az AX-é), amit érdemes tanulmányozni az msdn-en (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/gg853322.aspx). Ha már objektumok, gondolom sokan észrevettétek, hogy amikor 2009-ben szerkesztetek egy-egy objektuot azt nem mindig sikerül visszatölteni egy régebbi verzióba az új tulajdonságok miatt, hát ugyanez vár itt is ránk…

Tehát ha nincs Form akkor nincs classic kliens sem, tehát muszáj RTC-t használni RDLC jelentéssel együtt. Ez időigényes, szóval fel kell készülni és gyakorolni kell azzal ami van a 2009R2-vel, ezzel a próbaidőnek vége, nincs már classic upgrade.

Könnyes búcsút kell hogy vegyünk még a NAS-tól is, nekem kicsit hiányozni fog, de amit kapunk, jobb lesz.

A fény az alagút végén

Látszik, hogy új dolgok jönnek, de változás nem mindig rossz és azt hiszem, az eddig látottak alapján, hogy több dolgot fogunk kapni, mint amit vesztünk, csak át kell értelmezni a jelenlegi tudásunkat egy új környezetbe. A C/AL kód marad, egyelőre a kódszerkesztő is (azért egy picit szebb lesz), mint ahogyan az egész fejlesztő környezet is, azért továbbra sem egy visual studio, de látszik, hogy figyelnek ránk.

Végezetül az egyik kedvenc újításom az RTC-ben:

sorok.jpg

Ha már használtad, akkor nem kell magyaráznom (azért pirossal bekarikáztam :) )… Sőt találhatsz a képen egy plusz hiánypótló funkciót is (aki megtalálja és elsőként megírja kommentben,  kap egy MultiSoftos macit).

Minden út Rómába vezet

A Directions 2012 (www.directionsemea.com) Rómában jó alkalom lesz megismerkedni az új verzióval, hiszen az egész rendezvény erről szól majd. Én is ott leszek!

 

Szólj hozzá!

Címkék: microsoft technikai erp nav 2013 dynamics nav 7

Social média támogatás Microsoft CRM-ben

2012.02.12. 16:40 dr. Lengyel László

Feladat, probléma: amire megoldást keresünk

Üzletkötőink igyekeznek minden felelhető információt áttekinteni és összegyűjteni ügyfeleinkről és leendő
ügyfeleinkről. Ehhez különböző minősített céges adatbázisokat használnak. Ezek az adatbázisok megbízható kapcsolati információkat adnak: székhely és telephely címek, telefonszámok, adószám, stb. Ugyanakkor szeretnénk ettől többet is tudni az ügyfelekről. Például aktuális eseményeikről, képzéseikről, új
szolgáltatásaikról, munkatársaik szokásairól. Ezen információk egy része fellelhető az ügyfelek weboldalán, amelyet az értékesítőink szorgosan át is néznek. A céges weboldalak mellett az információszerzés egy jelenleg hatékony formája a közösségi média. A különböző közösségi oldalak, például Facebook, Twitter, LinkedIn, fényképekkel, aktuális és korábbi események információival szolgálnak, amelyek ismerete jelentős előnyt kovácsolhat egy értékesítési folyamat során. A közösségi oldalakon megtaláljuk a céges szokásokat a munkatársak hobbiját, amelyek mind remek beszélgetési témákat jelentenek. Például kiderülhet, hogy a partner is szívesen látogat futóversenyeket vagy kedveli az autókat, esetleg szereti az egzotikus ételeket.

A CRM ügyfél (partner és kapcsolattartó) kartonok tartalmazzák az adott ügyfél teljes életképét:
elvégzendő tevékenységeket, múltbeli eseményeket, aktuális és korábbi üzleti lehetőségeket, ajánlatokat, megrendeléseket, stb. A célunk, hogy az üzletkötőink egy kartonról egy-egy kattintással minden szükséges információt, tehát egy lehető legteljesebb képet kapjanak az ügyfelekről és a jövőbeli ügyfelekről. Ehhez szorosan hozzátartozik egy olyan komponens, amellyel a közösségi média oldalakat integráljuk. Az integráció a közösségi oldalak linkjein túl olyan megoldást nyújt, mint például a Facebook profil kép letöltése és megjelenítése vagy a LinkedIn oldal megkeresése és betöltése.

Motiváció: miért jó, ha megoldjuk a feladatot

A cél, hogy az ügyfél alapadatain túl (név, címek, kapcsolati információk) további linkeket tároljuk el és
használjunk fel automatikusan. Ilyen linkek például a cég weboldala, közösségi média oldalak, de hasonlóan link tehető a cégen belüli ERP rendszer megfelelő ügyfél kartonjára vagy egy megosztott központi mappára, ahol az ügyféllel kapcsolatos dokumentumokat tároljuk. A megoldással a CRM ügyfélkarton egy központi hely, ahol minden szükséges ügyfél információ fellelhető valamint egy-egy kattintással kiegészíthető.

A megoldás

MSCRM 2011-hez készített, Silverlight 5 alapú komponens és JScript függvények.

A megoldás részletei, hogyan működik

Az ügyfél kartonon elhelyeztünk egy profil képet megjelenítő webes erőforrást, valamint a linkek tárolását lehetővé
tevő Silverlight 5 alapú komponenst. Az űrlap betöltésekor JScript gondoskodik róla, hogy a linkek közül a Facebook (több Facebook link esetén az elsőt használjuk) oldalra mutató alapján lekérjük és megjelenítsük a profilképet.

A komponensek hozzáadásával a megoldás tetszőleges CRM űrlapon használható, mert a linkeket egy külön entitásban tároljuk, amelyhez az adott rekord egyedi azonosítóját használjuk.

crm4.jpg

 

Összefoglalás

A bemutatott megoldás az üzletkötők munkáját teszi hatékonyabbá. Gyorsabban hozzáférnek az ügyfelek
közösségi média oldalaihoz és az ügyfelekhez kapcsolódó további anyagokhoz, ezáltal hatékonyabban készülnek fel az üzleti találkozókra és telefonbeszélgetésekre.

Szólj hozzá!

Címkék: microsoft crm

Látogatási terv ellenőrzése GPS-koordináták alapján Microsoft Dynamics CRM-ben

2012.02.08. 16:29 dr. Lengyel László

Feladat, probléma: amire meg oldást keresünk

Üzletkötőink látogatási tervek alapján járják az országot és végzik az ügyféllátogatásokat, valamint értékesítési feladataikat. A látogatási terveket az üzletkötők vezetője állítja össze és egyezteti az egyes üzletkötőkkel. Egy-egy látogatást a CRM-ben találkozóként rögzítünk. A találkozóhoz kapcsolódó elemként linkeljük a meglátogatott partnert. Az üzletkötő napi és heti látogatási tervet tud nyomtatni a rendszerből, amelyen szerepel a látogatás időpontja, a látogatás pontos címe (partner kartonról lekért információ), a partner elsődleges kapcsolattartója,
telefonszámok, valamint a találkozóhoz felvitt megjegyzések. A látogatás után az üzletkötő a CRM-ben rögzíti a megbeszélteket, az új információkat, és mint sikeresen elvégzett tevékenységet, lezárja a találkozót. Ha a találkozó meghiúsul, akkor, mint nem teljesült találkozót zárja le.

Az értékesítési vezető heti rendszerességgel ellenőrzi, hogy az értékesítő munkatársak milyen sikerrel látogatják az ügyfeleket. Az ellenőrzés során szeretné összevetni a céges autókhoz tartozó GPS információkat a CRM-ben szereplő, sikeresen elvégzett találkozókhoz tartozó címekkel. 

Motiváció: miért jó, ha megoldjuk a feladatot

Az ellenőrzést végző értékesítési vezető egészen biztos lehet, hogy az adott napon az értékesítő munkatárs
fizikailag megközelítette a találkozó helyszínét.

A megoldás

MSCRM 2011-hez készített, a feladatot elvégző kiegészítő komponens.

A megoldás részletei, hogyan működik

Az ellenőrzéshez szükségünk van a céges autók által összegyűjtött GPS koordinátákat tartalmazó fájlokra. A fájlok például letölthetők a GPS szolgáltatást nyújtó vállalat internetes portáljáról.
 

-         A látogatási terv ellenőrzéshez a következő adatokat kell megadni:

  • Ellenőrzendő értékesítő kiválasztása a munkatársi listából.
  • Ellenőrzés dátuma: az a dátumintervallum, amelynek a látogatásait ellenőrizni fogjuk.
  • Az autó által összegyűjtött GPS koordinátákat tartalmazó fájl elérési útvonala.

-          A megoldás a következőképpen végzi az ellenőrzést:

  • A kiválasztott értékesítő és dátumintervallum alapján lekérdezi a sikeresen megvalósult találkozó bejegyzéseket. A találkozó bejegyzések alapján meghatározza a meglátogatott partnereket.
  • A partnerek címét földrajzi koordinátákra fordítja.
  • A partnerek címéhez tartozó földrajzi koordinátákat megkeresi az autó által meglátogatott pontokat tartalmazó fájlban: a GPS koordinátákat kivonja egymásból, és ha az érték 500 méter alatti, akkor tekintjük úgy, hogy az autó járt a helyszínen. Az 500 méter eltérés megengedett, mert pl. nem tud az autó a
    pontos címen parkolni.
  • A nem érintett címeket listában jeleníti meg.

 

Összefoglalás

A bemutatott megoldás az üzletkötők munkájának ellenőrzését végzi, de ugyanakkor látni kell, hogy a fő
cél az ügyfelek minél magasabb szintű kiszolgálása, az ügyfélkapcsolatok
hatékony ápolása.

A megoldásban felhasznált módszerek, az ellenőrzésen túl, alkalmazhatók például hatékonyabb látogatási
terv összeállítására vagy optimális útvonalterv készítésére.

1 komment

süti beállítások módosítása
Mobil