HTML

ERP és CRM - szakértői szemmel

Knipfer Tibor vagyok, közgazdászként végeztem a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán (jelenleg Budapesti Gazdasági Főiskola). Főiskolai éveimtől kezdve érdeklődöm a vállalatirányítási rendszerek iránt. Többféle integrált rendszer közel 100 bevezetésében vettem részt eddig. 2001-ben csatlakoztam a MultiSoft Kft-hez, ahol Microsoft Dynamics NAV tanácsadással foglalkozom. Konzulensi teendőim mellett Microsoft Dynamics NAV termékmenedzserként a szoftver nyelvi és jogi lokalizációját is támogatom.

Social média támogatás Microsoft CRM-ben

2012.02.12. 16:40 dr. Lengyel László

Feladat, probléma: amire megoldást keresünk

Üzletkötőink igyekeznek minden felelhető információt áttekinteni és összegyűjteni ügyfeleinkről és leendő
ügyfeleinkről. Ehhez különböző minősített céges adatbázisokat használnak. Ezek az adatbázisok megbízható kapcsolati információkat adnak: székhely és telephely címek, telefonszámok, adószám, stb. Ugyanakkor szeretnénk ettől többet is tudni az ügyfelekről. Például aktuális eseményeikről, képzéseikről, új
szolgáltatásaikról, munkatársaik szokásairól. Ezen információk egy része fellelhető az ügyfelek weboldalán, amelyet az értékesítőink szorgosan át is néznek. A céges weboldalak mellett az információszerzés egy jelenleg hatékony formája a közösségi média. A különböző közösségi oldalak, például Facebook, Twitter, LinkedIn, fényképekkel, aktuális és korábbi események információival szolgálnak, amelyek ismerete jelentős előnyt kovácsolhat egy értékesítési folyamat során. A közösségi oldalakon megtaláljuk a céges szokásokat a munkatársak hobbiját, amelyek mind remek beszélgetési témákat jelentenek. Például kiderülhet, hogy a partner is szívesen látogat futóversenyeket vagy kedveli az autókat, esetleg szereti az egzotikus ételeket.

A CRM ügyfél (partner és kapcsolattartó) kartonok tartalmazzák az adott ügyfél teljes életképét:
elvégzendő tevékenységeket, múltbeli eseményeket, aktuális és korábbi üzleti lehetőségeket, ajánlatokat, megrendeléseket, stb. A célunk, hogy az üzletkötőink egy kartonról egy-egy kattintással minden szükséges információt, tehát egy lehető legteljesebb képet kapjanak az ügyfelekről és a jövőbeli ügyfelekről. Ehhez szorosan hozzátartozik egy olyan komponens, amellyel a közösségi média oldalakat integráljuk. Az integráció a közösségi oldalak linkjein túl olyan megoldást nyújt, mint például a Facebook profil kép letöltése és megjelenítése vagy a LinkedIn oldal megkeresése és betöltése.

Motiváció: miért jó, ha megoldjuk a feladatot

A cél, hogy az ügyfél alapadatain túl (név, címek, kapcsolati információk) további linkeket tároljuk el és
használjunk fel automatikusan. Ilyen linkek például a cég weboldala, közösségi média oldalak, de hasonlóan link tehető a cégen belüli ERP rendszer megfelelő ügyfél kartonjára vagy egy megosztott központi mappára, ahol az ügyféllel kapcsolatos dokumentumokat tároljuk. A megoldással a CRM ügyfélkarton egy központi hely, ahol minden szükséges ügyfél információ fellelhető valamint egy-egy kattintással kiegészíthető.

A megoldás

MSCRM 2011-hez készített, Silverlight 5 alapú komponens és JScript függvények.

A megoldás részletei, hogyan működik

Az ügyfél kartonon elhelyeztünk egy profil képet megjelenítő webes erőforrást, valamint a linkek tárolását lehetővé
tevő Silverlight 5 alapú komponenst. Az űrlap betöltésekor JScript gondoskodik róla, hogy a linkek közül a Facebook (több Facebook link esetén az elsőt használjuk) oldalra mutató alapján lekérjük és megjelenítsük a profilképet.

A komponensek hozzáadásával a megoldás tetszőleges CRM űrlapon használható, mert a linkeket egy külön entitásban tároljuk, amelyhez az adott rekord egyedi azonosítóját használjuk.

crm4.jpg

 

Összefoglalás

A bemutatott megoldás az üzletkötők munkáját teszi hatékonyabbá. Gyorsabban hozzáférnek az ügyfelek
közösségi média oldalaihoz és az ügyfelekhez kapcsolódó további anyagokhoz, ezáltal hatékonyabban készülnek fel az üzleti találkozókra és telefonbeszélgetésekre.

Szólj hozzá!

Címkék: microsoft crm

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-crm.blog.hu/api/trackback/id/tr844079156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása