avagy vállalatirányítási és CRM-szoftverek, ahogy a fejlesztő látja
HTML
ERP és CRM - szakértői szemmel
Knipfer Tibor vagyok, közgazdászként végeztem a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán (jelenleg Budapesti Gazdasági Főiskola).
Főiskolai éveimtől kezdve érdeklődöm a vállalatirányítási rendszerek iránt. Többféle integrált rendszer közel 100 bevezetésében vettem részt eddig. 2001-ben csatlakoztam a MultiSoft Kft-hez, ahol Microsoft Dynamics NAV tanácsadással foglalkozom.
Konzulensi teendőim mellett Microsoft Dynamics NAV termékmenedzserként a szoftver nyelvi és jogi lokalizációját is támogatom.
Gyakran felmerülő kérdés, hogy milyen feltételekkel vágjunk bele egy ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver bevezetésébe. Ehhez nyújtanak segítséget ezek az összefoglaló cikkek:
A számunkra leginkább megfelelő CRM-szoftver kiválasztása igen nagy körültekintést igénylő feladat. Célszerű először egy kötöttségek nélküli próbát tenni, lehetőség szerint élő rendszerben, amely teljes funkcionalitást, tehát nem csak demókörnyezetet kínál. Ilyen lehetőséget biztosítanak az olyan CRM online rendszerek (pl a Microsoft CRM rendszere), amelyeket egy hónapon teljesen át ingyenesen lehet kipróbálni. Ez alatt az időszak alatt megismerkedhetjük a funkciókat, a használhatóságot, integrálhatóságot egyéb rendszereinkkel. Érdemes felvenni a kapcsolatot a támogató partner szakértő munkatársaival is, kipuhatolni, milyen lehetőségeket, esetleg a saját iparágunkra szabott kiegészítéseket kínálnak. Rengeteg időt és energiát, nem utolsósorban pedig pénzt spórolhatunk meg egy ilyen próbaidőszak igénybevételével.
Tételezzük fel azt az ideális állapotot, amikor megtaláltuk cégünk számára a megfelelő értékesítőket. Ahhoz, hogy képességeiket és idejüket maximálisan kihasználhassuk, olyan eszközt célszerű biztosítani számukra, amely megsokszorozza a hatékonyságukat. Ilyen eszköz a Microsoft Dynamics CRM 2011-es verziója, amely már felhőben fut, és lehetővé teszi a távoli terepen dolgozó kollegák számára a munkájukhoz szükséges adatok bárhonnan, bármikor történő elérését és frissítését.
Mindig tudja-e, éhogy értékesítői csapata éppen mivel foglalkozik? Látja-e az értékesítési tölcsér aktuális állapotát és a várható bevétel nagyságát? Az alábbi rövid videó bemutatja, hogyan dolgozhat akár útközben is hatékonyan a cég termékeinek értékesítéséért felelős összes munkatárs, hogyan köthet gyorsabban üzleteket és hogyan teljesítheti túl a kitűzött célokat: