Feladat, probléma: amire meg oldást keresünk
Üzletkötőink látogatási tervek alapján járják az országot és végzik az ügyféllátogatásokat, valamint értékesítési feladataikat. A látogatási terveket az üzletkötők vezetője állítja össze és egyezteti az egyes üzletkötőkkel. Egy-egy látogatást a CRM-ben találkozóként rögzítünk. A találkozóhoz kapcsolódó elemként linkeljük a meglátogatott partnert. Az üzletkötő napi és heti látogatási tervet tud nyomtatni a rendszerből, amelyen szerepel a látogatás időpontja, a látogatás pontos címe (partner kartonról lekért információ), a partner elsődleges kapcsolattartója,
telefonszámok, valamint a találkozóhoz felvitt megjegyzések. A látogatás után az üzletkötő a CRM-ben rögzíti a megbeszélteket, az új információkat, és mint sikeresen elvégzett tevékenységet, lezárja a találkozót. Ha a találkozó meghiúsul, akkor, mint nem teljesült találkozót zárja le.
Az értékesítési vezető heti rendszerességgel ellenőrzi, hogy az értékesítő munkatársak milyen sikerrel látogatják az ügyfeleket. Az ellenőrzés során szeretné összevetni a céges autókhoz tartozó GPS információkat a CRM-ben szereplő, sikeresen elvégzett találkozókhoz tartozó címekkel.
Motiváció: miért jó, ha megoldjuk a feladatot
Az ellenőrzést végző értékesítési vezető egészen biztos lehet, hogy az adott napon az értékesítő munkatárs
fizikailag megközelítette a találkozó helyszínét.
A megoldás
MSCRM 2011-hez készített, a feladatot elvégző kiegészítő komponens.
A megoldás részletei, hogyan működik
Az ellenőrzéshez szükségünk van a céges autók által összegyűjtött GPS koordinátákat tartalmazó fájlokra. A fájlok például letölthetők a GPS szolgáltatást nyújtó vállalat internetes portáljáról.
- A látogatási terv ellenőrzéshez a következő adatokat kell megadni:
- Ellenőrzendő értékesítő kiválasztása a munkatársi listából.
- Ellenőrzés dátuma: az a dátumintervallum, amelynek a látogatásait ellenőrizni fogjuk.
- Az autó által összegyűjtött GPS koordinátákat tartalmazó fájl elérési útvonala.
- A megoldás a következőképpen végzi az ellenőrzést:
- A kiválasztott értékesítő és dátumintervallum alapján lekérdezi a sikeresen megvalósult találkozó bejegyzéseket. A találkozó bejegyzések alapján meghatározza a meglátogatott partnereket.
- A partnerek címét földrajzi koordinátákra fordítja.
- A partnerek címéhez tartozó földrajzi koordinátákat megkeresi az autó által meglátogatott pontokat tartalmazó fájlban: a GPS koordinátákat kivonja egymásból, és ha az érték 500 méter alatti, akkor tekintjük úgy, hogy az autó járt a helyszínen. Az 500 méter eltérés megengedett, mert pl. nem tud az autó a
pontos címen parkolni. - A nem érintett címeket listában jeleníti meg.
Összefoglalás
A bemutatott megoldás az üzletkötők munkájának ellenőrzését végzi, de ugyanakkor látni kell, hogy a fő
cél az ügyfelek minél magasabb szintű kiszolgálása, az ügyfélkapcsolatok
hatékony ápolása.
A megoldásban felhasznált módszerek, az ellenőrzésen túl, alkalmazhatók például hatékonyabb látogatási
terv összeállítására vagy optimális útvonalterv készítésére.