HTML

ERP és CRM - szakértői szemmel

Knipfer Tibor vagyok, közgazdászként végeztem a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán (jelenleg Budapesti Gazdasági Főiskola). Főiskolai éveimtől kezdve érdeklődöm a vállalatirányítási rendszerek iránt. Többféle integrált rendszer közel 100 bevezetésében vettem részt eddig. 2001-ben csatlakoztam a MultiSoft Kft-hez, ahol Microsoft Dynamics NAV tanácsadással foglalkozom. Konzulensi teendőim mellett Microsoft Dynamics NAV termékmenedzserként a szoftver nyelvi és jogi lokalizációját is támogatom.

Microsoft CRM 2011 a gyakorlatban

2011.09.05. 15:11 dr. Lengyel László

A Microsoft Dynamics CRM legújabb verzióját már a magyar piacon is elkezdték használni a cégek. Lássuk, mik a tapasztalatok a rendszerrel kapcsolatban.

-          Mik a legújabban elérhető Microsoft Dynamics CRM 2011 legnagyobb előnyei?
Az összegyűjtött adatok rendszerezése, munkatársainkkal való megosztása időt és energiát igényel. Iparágtól és munkamódszertől függően ez más és más mértékű lehet. Ugyanakkor a folyamatos naprakészséghez javasolt egy erre a célra készített alkalmazás használata. A CRM rendszereknek ez a feladata, ezzel a céllal készülnek és fejlődnek folyamatosan.
A jelenlegi CRM rendszerek használata egyre könnyebb, irodai környezetben Office alkalmazásokhoz szokunk hozzá, a CRM rendszerek pedig követik ezeknek az alkalmazásoknak a felhasználási mintáját, integrálódnak velük. Ugyanakkor olyan hasznos szolgáltatásokat is nyújtanak, mint a munkafolyamatok kezelése, pl. telesales scriptek, vagy a naplózás (ki, mikor, és milyen adatokat rögzített ill. módosított ).
 
-          Milyen üzleti problémákra tud az új verzió megoldást nyújtani?
Csak a képzelőerő szabhat határokat. Nincs két egyforma folyamatokkal működő vállalkozás, így a CRM rendszereknek is könnyen alakíthatóknak kell lenniük, hogy támogassák az igényelt üzleti folyamatokat. A megoldások úgy készülnek, hogy az ügyfelek példákkal alátámasztva elmondják igényeiket, szemléltetik a vállalkozás működését. Mi ismerjük a CRM rendszerek képességeit, tudjuk, hogyan kell az ületi igényeket a CRM-re leképezni. Az ügyféligényeknek megfelelően alakítjuk ki a működést, implementáljuk a folyamatokat, pl. fedezetszámolás, jutalék elszámolás, HR megoldások, média vagy egészségügyi megoldások, stb. Az ügyfelek pedig a rájuk illesztett rendszert a saját folyamataik közvetlen megtámogatásával használják. A bevezetés során a testreszabás olyan, mint amikor a szabó ráilleszti a kuncsaftra a nadrágot: nem lesz bő, de ugyanakkor kellően kényelmes lesz.
 
-          Milyen tapasztalatok vannak a magyarországi felhasználók körében az új verzióval kapcsolatban?
Egyre többen választják a CRM online verzióját, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek elégedettek rendszerrel, mert könnyen hozzáférhető és nincs járulékos költsége. A felhőben lévő megoldás funkcionalitása megegyezik a házon belül telepített rendszer funkcionalitásával. Mivel a használatához csak egy böngésző kell, olyannak tekinthető, mint egy közmű: a CRM (a saját testreszabott CRM megoldás) folyik a csapból.

Szólj hozzá!

Címkék: microsoft crm dynamics

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-crm.blog.hu/api/trackback/id/tr783204290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása